• سانترال چیست؟
  • Voip چیست؟
  • PBX یا مرکز تلفن چیست؟
  • تفاوت مرکز تلفن آنالوگ و دیجیتال چیست؟

 Private branch exchange) PBX) به منظور ایجاد یک شبکه خصوصی در یک مجموعه مورد استفاده قرار میگیرد که در اصطلاح به آن سانترال (Central Phone)   میگویند که در آن با به اشتراک گذاشتن تعدادی از خطوط شهری امکان استفاده برای تمام داخلی ها با تنظیم امکانات و محدودیت ها به وجود خواهد آمد. در واقع یک دستگاه سانترال حکم یک مرکز مخابرات کوچک را خواهد داشت که در اختیار یک مجموعه قرار می گیرد. در تلفنهای سانترال شما این امکان را دارید که چند خط شهری و داخلی را با یک عدد تلفن رومیزی کنترل نمایید .

به طور مثال در یک شرکت که دارای ۱۰ نفر پرسنل است ، اگر شما به فرض ۳ خط شهری برای ارتباط با بیرون از سازمان داشته باشید برای استفاده تمام کارمندان از خطوط شما مجبور میباشید بر روی میز هر ۱۰ نفر پرسنل ۳ دستگاه تلفن بگذارید که حتی تصور چنین راه حلی نیز ممکن نمیباشد پس میبایست از سوییچی استفاده نمود که این ۳ خط شهری را بین ۱۰ نفر پرسنل دفتر ما تقسیم نماید .

مزایای سانترال

  • تماس داخلی بین پرسنل مجموعه بدون نیاز به خطوط شهری و بدون هزینه
  • پشتیبانی یک اپراتور از چندین خط شهری
  • استفاده از اپراتور گویا (DISA)
  • محدود نمودن داخلی ها در شماره گیری
  • اعمال محدودیت در تماس های بیرونی با شرکت
  • انتقال تماس به شخص دیگری در داخل و یا خارج از شرکت

 

انواع مراکز تلفن سانترال

  • مراکز تلفن سانترال آنالوگ :

نسل ابتدایی مراکز تلفن سانترال میباشد که تماما از سلکتور یا رله استفاده مینودند و در عوض امکانات محدودی را در اختیار کاربران قرار میدادند . از نقاط ضعف این مراکز میتوان به حجم بالای آن و خرابی بالا به دلیل میکانیکی بودن تجهیزات اشاره نمود .

  • مراکز تلفن سانترال دیجیتال :

با پیشرفت در ساخت IC های دیجیتالی هم چنین مبدل های آنالوگ به دیجیتال ایده استفاده از سوئیچ های دیجیتال  به صورت عملی در آمد و به تدریج  جایگزین سایر سیستم های سوئیچ مخابراتی گردید به طوری که امروزه در تمامی مراکز تلفن از سوئیچ های دیجیتال استفاده می‌گردد .

  • مراکز تلفن سانترال تحت شبکه VOIP)Voice Over IP)

در این نوع از مراکز تلفن سانترال که آخرین نسل مراکز تلفن می باشد از تکنولوژی شبکه های کامپیوتری استفاده گردیده است . در این مراکز نیاز به کابل کشی اختصاصی برای مرکز تلفن نبوده و از بستر موجود شبکه کامپیوتری آن سازمان جهت ارتباطات مرکز تلفن استفاده می گردد.

>>> برای مشاهده محصولات مرتبط اینجا کلیک کنید.

.

۰۱۱ ۳۳۳۶۵۵۴۳

.

https://t.me/PishrogostarPanasonic

.

mohandesi.pishrogostar@yahoo.com

.

مازندران – ساری – خیابان امیرمازندرانی – مجتمع سینا – واحد ۱۹ و ۲۰